واکنش به خبر ابقاء مدیرکل صدا و سیما ی استان یزد

نامه سرگشاده به مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد :

ضرب المثلي است كه مي گويند صداي دهل از دور شنيدن خوش است

باسلام اميدوارم اين را به عنوان يك خبر كار كنيد
رسانه ها زماني تيتر زدند كه علم الهدي رفت آسايش به يزد امد همه گفتند مدیر  يزدي آمد  وقطعا یزدی ها میدان دار رسانه استانی خود خواهند شد ، امان از اينكه چند سال گذشت وهمان اقايان گفتند یاد علم الهدی بخیر ! و سکه بدست ثانیه شماری برای مراسم تقدیر و تشکر بازنشستگی !!!

و البته آسايش برقرار وزمان پايان كار هم كه ميرسد سفر به تهران و يكسال ديگر را پایتخت نشینان امر به ماندن می نمایند و عاشقان سکه بدست تقدیر از مدیر را ....... .


اي كاش اين آسايشی که در خبر یزدفردا آمده کمی به تلاطم  تبدیل می شد و بزرگان اجازه حضور جوانتر ها را می دادند شاهد حضور افراد با انگیزه تر در مرکز یزد بودیم .

اجازه می خواهم کمی راحت با مدیر خود صحبت کرده و کارنامه عملکردمان را ورق زنیم:

جناب آقاي آسايش
می گویند در مدت رياستتان فقط درختان صداوسيما را قطع كرديد وبجاي ان چمن كاشتيد چون علاقه زيادي به چمن كاري داريد .
 در ساخت وساز هم پیشکسوتید نه در
ساخت و سازهای تصویری و هنری در صدا و سیما و  مسکن کارکنان بلکه در ساخت ساختمان های جدید مرکز و کاش کمی هم به ساختن روحیه همکاران و هنرمندان استان توجه داشتید .
جناب آقاي آسايش
 بعضی می گویند باید در مقابل دفتر مسکن سازان تحصن کنیم چون مهندس شرافت رییس انبوه سازان هم در ابقاء جنابعالی نقش بسزائی داشته و هر ساله در سفر به تهران کوتاهی نمی کند چون از بازنشستگی جنابعالی احساس خطر می کند و می داند که با حضور جنابعالی در جمع انبوه سازان با توجه به سابقه ساخت و سازهای شما در مرکز رای اول را خواهید آورد و ایشان با مشکل آراء روبرو می شوند .

جناب آقاي آسايش

شما در طول تصدی خود براي همکاران خود در صداوسيما رفاه را تنها در کار کردن تعریف کرده اید و همان ساخت و سازها را نیز احتمالا در کارنامه امور رفاهی می آورید .
آیا می شود بفرمائید براي كاركنان خود در اين مدت چه كرديد كارمندان شما در اين مدت چقدر توانستند از امور رفاهی  كه سازماني مثل صداوسيما مي توانست برایشان ایجاد کند ،استفاده كنند؟

جناب آقاي آسايش


و متاسفانه خیلی از همکاران اعتقاد دارند (اگر خیلی هم نه حداقل نویسنده  معتقد است ) بخاطر اهميت ندادن جنابعالی به كارمندانتان مورد تحقير هم واقع شده ایم  ودر مقایسه  با سازمانهاي ديگر اين سازمان در نزدیکی های خط فقر رفاهی مي باشد.


جناب آقاي آسايش

در زمينه هاي ساخت سريال وفيلم هم تهيه كنندگان وكارگردانان غير بومي را به عوامل يزدي ترجيح داديد وبا ندادن ميدان به يزدي ها وعوامل بومي بسياري از اين نيروهاي پرتوان وجوياي نام سرخورده شدند،تاجايي كه براي برنامه كودك تهيه كننده و كارگردان و مجري پروازي از تهران آورديد كه اين در نوع خودش شگفت انگيز است.


جناب آقاي آسايش


سريالهايي كه دريزد ساخته شدو احتمالا زینت بخش کارنامه مدیر بومی استان می باشد ،با نهایت تاسف تمام آنها توسط كارگرداناني بوده كه فقط در يزد مدتي را استراحت كردند واز امکانات مردمی و صداوسيما بهره بردند ويك سريال بی محتوا هم تحويل داده وپول خوبي البته دریافت و دعاگوی یزدی ها از این جهت هستند .

جناب آقاي آسايش 


،مثلا سریال بانو را به خاطر دارید که تمام نوکر ها و کلفت ها بازیگران لایق یزدی بودند و دکور ساخته شده با آجر آن تا مدتها بعد از ساخت و پخش در میدان وقت ساعت برقرار؟که البته میزبانان یزدی با هزینه های خود بایستی ضایعات کار کارگردانان نامی ایران را جمع کنند و دم برنیاورند که خدای ناکرده دیگر نخواهند آمد !!!!

و این در حالی است که اگر کمی به تهيه كنندگان وكارگردانان يزدي اعتماد می شد قطعا وضعیت بهتر از این بود که هست ؟و بهتر ازاين سريال را هم مي توانستند مهيا كنند كه نمونه هاي ان در جشنواره هاي مختلف هم مقام آ ورد كه مدیر محترم بومی به هيچ كدام ازاين جوانها اهميت ندادند و تنها دلیل هم این بود که چون ميخواستند سريالشان در فلان شبكه بخاطر فلان كارگردان پخش شود.


جناب آقاي آسايش

  يادتان هست در روز خبرنگار همه اداره ها و نهاد های استان روز خبرنگار را به خبرنگاران وبخصوص خبرنگاران صداوسيما تبريك گفتند ،اما جنابعالی بعنوان متولي امر رسانه به كارمندان خودتان يك تبريك خشك وخالي نگفتيد ودريغ ازيك مراسم كه خبرنگاران رسانه رادران مراسم تقدير نماييد؟

جناب آقاي آسايش 


دسته گلي كه در مورد سازمان انتقال خون به آب داديد وهم يزدي ها و هم جامعه پزشکی استان را در ايران زير سئوال برديد و از همه مهمتر یک انسان را خانه نشین کرده و با آبروی او و خانواده اش بازی کردید که از طرف رسانه ها ، مردم و اساتید دانشگاهی وهمچنین مسئولین استان به شما اعتراض شد و شما نه تنها در جهت جبران برنیامدید ،بلکه با مصاحبه ای دیگر در بیست و سی ،آن را به سناریو افت اعتماد مخاطب به سیمای استان  تبدیل کردید ، را هيچ كس از ياد نمي برد؟

جناب آقاي آسايش


از پاداش وتقدير وتشكر از همكاران بگويم كه بايد در ياد ها دنبال ان بگرديم ،يك موقع جنابعالی به اين خيال كه دارید ميرود وبراي دلجويي از همكاران مبلغی ناچیز پاداش خداحافظي پرداخت کردید و آن هم كه با ابقاء شما وبه كام كاركنان ......شد.

اگر از تهران پاداش هاي مقطعي ورفاهي سازمان براي همكاران در نظر گرفته نمی شد بايد انتظار پاداش و مسائل رفاهي در یزد را در خواب ببینیم .

ولي از حق نبايد گذشت پاداش واضافه كار ی برقراراست اما نه برای همه!!


جناب آقاي آسايش


در این مدت که بر مسند ریاست سازمان حضور دارید چند نفر از همکاران خود را در حد مدیریت سازمان پرورش دادید که در زمان رفتن افتخار کنند که شاگرد مکتب آسایشند ؟


اما گزینه های مطرح

و اما گزینه های مطرح عبدالحسيني سالهاست كه در يزد است واستان را مي شناسد ومي تواند مدير كلي جوان وبا علم روز براي صداوسيما باشد و خبرها حكايت از رفتن ايشان به استان البرز دارد وبارفتن ايشان نيرويي توانمند از صداوسيما خواهد رفت و عليشوندي هم که در ارشاد کارهای زیادی برای انجام دارد .

سخن پایانی

خلاصه اميد كه آسایش ،آسایش را به مرکز صدا و سیمای استان یزد هدیه نماید ،و یا با تغییر رویه بومی گریزی وعدم اعتقاد به همکاران یزدی و همچنین افراد و هنرمندان کار آمد دراستان اميد را به اردوي يزد باز گردانند وروزهاي خوبي را براي مركز يزد در پيش روداشته باشيم ویا اینکه اگر اعتقاد دارند راه های رفته را خوب رفته و باید همین راه را بروند بهتر است فضا را برای حضور چهره های متخصص و جوان باز کنند تا همه با خطره ای خوش آسایش را تجربه  کنند .

باز هم به امید حضور آسایش همراه با آسایش در رسانه ملی در استان یزد



توضیح یزدفردا "مطالب وارده در یزدفردا تنها با معرفی نویسندگان مطالب به یزدفردا منتشر می شود کهنام نویسندگان براساس درخواستشان  نزد یزدفردا محفوظ خواهد بود و جواب مسئولین محترم مخاطب هم بدون هیچ کم و کاستی منتشر خواهد شد .


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا